Glutenfria bullar


Recept:
5 dl mjölk
100 g margarin
50 g jäst (röda paketet)
2 msk fiberhusk
600 g Finax mjölmix ( röda använder jag) 
1,5 dl strösocker
0,5 tsk salt
2 tsk kardemumma
1 ägg. 

Fyllning:
150 g smör
0,5 dl strösocker
2 msk marsanpulver
3 tsk kanel

Tillagning:
1. Smält fettet, tillsätt mjölken - låt bli fingervarmt. 
2. Häll degvätskan över jästen, lös upp jästen och tillsätt fiberhusken. Låt svälla någon minut. 
3. Tillsätt övriga ingredienser och arbeta degen väl. 
4. Låt jäsa 10 min. 
5. Kavla ut degen och fyll den med fyllningen. 
6. Skapa bullar i den form du önskar. 
7. Lägg i formar och låt jäsa på plåt i 45 min. 
8. Pensla med ägg och strö på pärlsocker. Blir ca 30 stora bullar. 
9. Grädda mitt i ugnen i 250 grader, ca 10 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar